אוטומציות בית חכם על בסיס זיהוי פנים
top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תOmri Alcobi

אוטומציות בית חכם על בסיס זיהוי פנים


תתארו לעצמכם שהיה ניתן להפעיל דברים בבית החכם שלכם בהתאם לזיהוי פנים שהגדרתם, זה פותח עולם שלם של אפשרויות ומשכלל לחלוטין את רמת האוטומציות בבית.


אז איך אפשר לעשות את זה? נצטרך קודם כל כמה דברים לפני:


1. חשבון Sharptools (דורש תשלום דמי מנוי חודשיים) - https://bit.ly/3IrpejY

2. חשבון Smartthings המקושר לSharptools

3. אפליקציית טאסקר - https://bit.ly/3qlOYrR

4. מצלמה אשר מאפשרת זיהוי פנים ויכולה להקפיץ התראות על כך בטלפון. לדוגמא, הדגמים החדשים של המצלמות של Google Nest (גם כאן נדרש דמי תשלום חודשיים למנוי Nest aware כדי לאפשר את יכולת זיהוי הפנים)

5. אפשרות ליצור מתג וירטואלי של אלכסה במערכת Smartthings, לא הכרחי אבל מאוד נוח כאשר רוצים להפעיל מספר מכשירים במקביל בעת זיהוי הפנים ולהשתמש גם ביכולות של אלכסה.


לפני שמתחילים, חשוב שנבין איזה רוטינה אנחנו רוצים ליצור. אני למשל רציתי שכאשר המנקה נמצאת זה ינעל את דלת המשרד שלי, יפעיל את כל המצלמות, ינטרל את מערכת האזעקה, יפעיל את השואב הרובוטי ויפעיל רדיו.

כדי לעשות זאת, יצרתי מתג וירטואלי של אלכסה שנקרא cleaning mode. כאשר הוא נדלק, הפעולות שציינתי מעלה מתרחשות מיידית בעזרת רוטינה שהגדרתי בסמארטינגס. בעזרת ההסבר שאני הולך לפרט עליו בהמשך, נוכל לאפשר הדלקה של המתג כאשר המצלמה מזהה שהמנקה נמצאת בבית.


יאללה מתחילים!


הגדרת זיהוי הפנים במצלמה:


לא משנה איזה סוג מצלמה יש לכם, תחילה אפיינו את זיהוי הפנים הרצוי ודאגו שהמצלמה תקפיץ לכם נוטיפיקציה בנייד כאשר המצלמה מזהה מישהו. אצלי בניתי מראש מאגר של אנשים שמצלמת הגוגל נסט זיהתה (לקח לי כשבועיים-שלוש כדי לצבור מאגר יציב יחסית של תמונות) והצמדתי שמות לתמונות שזוהו. ברגע שזיהוי הפנים אכן עבד כמו שצריך והקפיץ לי התראה עם השם של האדם שזיהתה, הבנתי שאני יכול לצאת לדרך ולהפעיל אוטומציות המבוססות זיהוי פנים.



חיבור Smartthings-Sharptools:


קודם כל, ודאו שחשבון הסמארטינגס שלכם מקושר לשארפטולס ושכל המכשירים שאתם רוצים לשלוט עליהם בעזרת זיהוי הפנים מזוהים. בדוגמא שנתתי, בדקתי שאכן המתג Clening mode נמצא ברשימת הרכיבים המקושרים לשארפטולס.

על מנת לעשות זאת, כנסו עם המשתמש שלכם לחשבון שארפטולס ולחצו "open app" במסך הבית (צד ימין למעלה).



לאחר שנכנסתם, לחצו Manage connections וחברו את חשבון Smartthings שלכם:


לאחר שהחשבונות מחוברים, לחצו על שלוש הנקודות שנמצאות בשורה של חשבון הSmartthings שהוספתם. שם תוכלו לראות את כל המכשירים המקושרים לחשבון Sharptools.


**במידה ואתם לא רואים את המכשיר שאתם רוצים לשלוט בו ברשימה, ניתן להוסיפו דרך הsmartapp של שארפטולס שנמצא באפליקציית Smartthings.


הפעלת אפליקציית TASKER ויצירת האוטומציה:

הורידו את האפליקציה לנייד בעזרת הלינק המצורף - https://bit.ly/3qlOYrR

לאחר ההתקנה, התקינו את הפלאג-אין של שארפטולס לטאסקר בלינק הבא –


או לחלופין, כנסו לאפליקציה של שארפטולס, פתחו את התפריט בצד שמאל למעלה ובחרו ב-Tasker. הפעילו את האפשרות לממשק וחברו את חשבון השארפטולס לטאסקר שלכם.

לאחר מכן, פתחו את אפליקציית TASKER ולכו ללשונית TASKS, לחצו על סימן + בצד שמאל למטה ורשמו את שם המשימה שאתם רוצים ליצור, אצלי למשל זה נקרא Cleaning mode on. לאחר שרשמתם את השם לחצו על סימן הV ויפתח לכם חלון שבו אתם בונים את המשימה שאתם רוצים ליצור.









לחצו שוב על סימן + בצד שמאל למטה, בחרו את קטגוריית Plugin ולאחר מכן בחרו באופציה של Sharptools.

**במידה ולא מופיע לכן הפלאגין של שארפטולס כנראה לא קישרתם בין האפליקציות כמו שצריך, נסו שנית לפי הסבר שכתוב מעלה.


בשלב הבא, בחרו A Thing ולאחר מכן לחצו על סימן העיפרון תחת Configuration.

בחרו את סוג המכשיר (Device type) שעליו אתם רוצים לשלוט (אצלי למשל זה Simulated alexa switch מכיוון שאני רוצה לפתוח ולסגור מתג וירטואלי שיצרתי קודם לכן). שימו לב שבהתאם לסוג המכשיר שבחרתם רשימת המכשירים הרוולנטים לבחירה תשתנה.

לאחר מכן בחרו במכשיר הספציפי (Device) עליו את רוצים לשלוט (אצלי זה Cleaning mode) ובחרו איזה פקודה אתם רוצים שיקבל (אצלי כמובן אני רוצה להדליק את המתג שיצרתי כאשר יש זיהוי פנים ולכן אבחר ב ON).


לאחר שיצרתם את המשימה חזרו אחורה וראו שהמשימה החדשה שיצרתם מופיעה תחת לשונית TASKS.

לאחר מכן יש להיכנס ללשונית profiles, כאשר בעצם יוצרים את האוטומציה של זיהוי הפנים והפעלת המשימה שיצרנו (שמדליקה את המתג בשארפטולס). גם כאן, לוחצים על סימן ה+ בצד ימין למטה, בוחרים Event, לאחר מכן בוחרים UI ולאחר מכן בוחרים Notification.



לחצו על האייקון בשורה של Owner application ובחרו את אפליקציית המצלמה שאמורה להקפיץ התראות כאשר ישנו זיהוי פנים. אצלי למשל זה google home מכיוון שאני משתמש במצלמות זיהוי פנים שלהם.


לאחר שבחרנו את האפליקציה, תחת title רשמו את הטקסט שאמור להופיע בנוטיפיקציה, אצלי למשל כאשר המנקה מגיעה והפנים שלה מזוהות ע"י המצלמה, זה מקפיץ נוטיפיקציה שבה רשום "Bar seen". ולכן זה הטקסט שארשום תחת title.


דוגמא להתראה ממצלמת גוגל נסט

לאחר מכן לחצו על כפתור החזרה ומיד תיפתח לכם רשימת המשימות שלכם. בחרו את המשימה שיצרתם קודם לכן ולאחר מכן לחצו על סימון הV בשורת המשימות למעלה.

זהו, הגדרתם את האוטומציה כמו שצריך! נשאר רק לחכות שהמנקה תגיע.. ;)


נהנתם? יש לכם שאלות? הצטרפו לקבוצה שלנו לעוד מדריכים, מבצעים וייעוץ בנושא בית חכם - https://bit.ly/omrishouse

רוצים שנעשה זאת עבורכם? כנסו לאתר שלנו והשאירו לנו פנייה – www.omrishouse.com

להשארת פנייה - https://bit.ly/Ohcallus



320 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page