סקירה: Nanoleaf Lines - שדרגו את התאורה בביתכם
top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תOmri Alcobi

סקירה: Nanoleaf Lines - שדרגו את התאורה בביתכם




תאורה חכמה מאז ומתמיד הייתה הקטגוריה הפופולרית ביותר בבתים חכמים. נורות חכמות קיימות בשוק כבר שנים רבות, אבל נראה שהחדשנות בתחום קצת מדשדשת. חברת ננוליף שנוסדה לפני כעשר שנים, באה לשנות בדיוק את המצב הזה.

במהלך השנים יצרו בננוליף מוצרים חדשניים, מעוצבים ובעלי תכונות מיוחדות שהפיגו את השעמום והבנאליות של פתרונות התאורה שיש היום בשוק. החברה יצרה אקוסיסטם שלם של מוצרים בעלי עיצובים מודולריים שונים שיכולים לתקשר אחד עם השני ולהתחבר לכל פלטפורמות הבית החכם הפופולריות – גוגל הום, אמאזון אלכסה, הומקיט של אפל וסמארטינגס של סמסונג.


בסקירה הבאה נעבור על כל הפונקציות המרכזיות של המוצר Nanoleaf lines ונפרט מה אפשר לעשות איתו.


התקנה וחיבור

בקופסה של Nanoleaf lines ניתן למצוא 9 פסי תאורה, מחברים, שנאי, מדבקות דו"צ לתלייה על הקיר ובקר WIFI.


ראשית יש להוריד את האפליקצייה של Nanoleaf לנייד. האפליקציה מסייעת ומלווה לאורך כל תהליך ההתקנה ונותנת הסבר מפורט מה צריך לעשות בכל שלב. השלב הראשוני בהתקנה הוא בחירת המיקום שבו נרצה לתלות את פסי התאורה והחלטה כיצד לעצב את גוף התאורה.


ניתן לשאוב השראה מהרשת לעיצובים שונים של משתמשים ברחבי העולם או לחלופין להציץ באתר של ננוליף או לראות הצעות שונות באפליקציה כחלק מתהליך ההתקנה. לאחר שבחרנו מיקום וצורה, יש להרכיב תחילה את הכל על משטח מפולס ורק לאחר מכן לתלות על הקיר (מניסיון, זה יכול לחסוך לכם הרבה כאבי ראש).

שימו לב לפני שמדביקים לקיר, בחרו אזור שיאפשר חיבור קרוב לחשמל אם תרצו להימנע מכבל שתלוי לכם מול העיניים. אמנם כבל החשמל שמסופק בערכה מספיק ארוך כדי להגיע לנקודות חשמל מרוחקות יחסית אבל מבחינת עיצוב, הכבל שנמתח מהקונסטרוקציה פוגע בנראות הכוללת של המוצר לטעמי.

ברגע שהכל מורכב ומוכן להדבקה זה הזמן לתלות את גוף התאורה. הסירו את כיסוי דבק הדו"צ מהמחברים והשתמשו בפלס כדי לוודא שאנו תולים אותו ישר.


זהו! עכשיו אפשר לחבר את גוף התאורה לאפליקציית Nanoleaf בעזרת סריקת הברקוד שממוקם על גבי השנאי או אפילו בעזרת סריקת NFC (שימו לב שהפונקציה מופעלת לכם בטלפון לפני שאתם מנסים).


תפעול אפליקציה וחיבור לפלטפורמות בית חכם

כפי שציינתי, Nanoleaf מתחברים כמעט לכל פלטפורמות הבית החכם שיש היום בשוק. אנחנו נתמקד בחיבור גוף התאורה לפלטפורמת Smartthings.

תהליך החיבור מאוד פשוט, יש ללחות על סימן ה+ בצד ימין למעלה באפליקציית Smartthings, לאחר מכן Add device ואז לבחור בBrand את Nanoleaf. חברו את חשבון הננוליף שלכם בעזרת שם משתמש וסיסמא וגוף התאורה יופיע לכם מיידית באפליקציית Smartthings.

דרך האפליקציה ניתן לשלוט על בהירות התאורה, צבע וכמובן הדלקה וכיבוי. החיסרון היחיד הוא שלא ניתן לשלוט על סצנות של גוף התאורה דרך Smartthings כפי שניתן לעשות דרך האפליקציה של Nanoleaf, אך גם את זה ניתן לפתור בעזרת מתגים וירטואליים באלכסה אשר מאפשרת שליטה על סצנות.



תתחילו לשחק

אחרי שהתקנו וחיברנו את המוצר לבית החכם שלנו ניתן להתחיל לשחק עם האפליקציה. ננוליף מציעה כמה פיצ'רים מעניינים:

  1. ניתן להגדיר צבע קבוע או "סצנה" שמחליפה צבעים במהירות משתנה בהתאם למה שמוגדר בסצנה. ניתן ליצור סצנות לבד אבל הכי נוח לטעמי היא להיכנס ללשונית Discover ולהוריד סצנות מוכנות שיצרו אנשים מהקהילה. השליטה היא כמעט אבסולוטית בסגנון, עוצמה, קצב השתנות ודינמיות התאורה. ניתן אפילו לשלוט בהגדרת צבע ברמת הפאנל הבודד.

  2. ניתן בהגדרות לבחור אופציה של בהירות אוטומטית של גוף התאורה שנקבעת לפי עוצמת התאורה בחדר ומתאימה עצמה אליה.

  3. בקר השליטה המקומי של גוף התאורה מאפשר שימוש במחוות. למשל, ניתן באמצעות הקשה כפולה לכבות ולהפעיל את התאורה ואפילו להפעיל סצנה מסוימת בהחלקת אצבע על הפאנל.

  4. תיזמון הדלקה/כיבוי/שינוי מצבים בהתאם לשעות היום ולאווירה שתרצו שתהיה בביתכם

  5. ניתן להגדיר שקצב הסצנה שמתנגנת בגוף התאורה יהיה בסנכרון למוזיקה שנשמעת בחדר. כך, תוכלו לראות את גווני התאורה משתנים בהתאם לקצב המוזיקה.

  6. לגיימרים יש אופציה מעניינת של התקנת אפליקציית ננוליף במחשב וסנכרון צבע התאורה לצבעים שמופיעים במסך. קחו בחשבון שלא כל מחשב יוכל להריץ את האפליקציה כמו שצריך ונראה שהפיצ'ר עדיין לא בשל מספיק בשביל כלל המשתמשים. לינק לאפליקציה



בשורה התחתונה

מהחוויה האישית שלי, באמת מרגיש שננוליף זה Game changer מבחינת עיצוב, מודולריות והפיצ'רים הנלווים לחוויית התאורה החכמה בבית. משחק האורות בסנכרון עם מוזיקה, החלפת התאורה לתאורה חמה ונעימה בשעות הערב והאפשרויות הבלתי נגמרות של סגנונות התאורה הופכות את המוצר ליחיד במינו ומהווה שדרוג נחמד לחובבי הז'אנר.

אחרי שימוש של מספר חודשים גם בני הבית מאוד בתחברו למוצר ומשחקים איתו לעיתים קרובות. אפילו אורחים שמגיעים מתלהבים מהנראות ומנסים לשחק עם מחוות שינוי הסצנות של גוף תאורה.

מבחינת חיבוריות לא הייתה לי בעיה משמעותית, החיבור הראשוני היה קל ומהיר וחוויתי במשך מספר חודשים רק ניתוק אחד של גוף התאורה מהאפליקציה שהסתדר מיידית לאחר ניתוק וחיבור מחדש שלו לנקודת החשמל.

החסרונות היחידים לטעמי הם הכבל שרץ על הקיר לטובת חיבור גוף התאורה לחשמל, אך גם זה ניתן לפיתרון עם תכנון מקדים נכון של מיקום גוף התאורה. בנוסף, תג המחיר הגבוה של המוצר יכול להיות בעייתי לחלק מהאנשים - 789 ש"ח לערכת Nanoleaf lines בסיסית דרך היבואן הרשמי בישראל.




וכמובן אי אפשר בלי קוד קופון ייחודי לחברי הקבוצה! הקישו את הקוד OMRISHOUSE במעמד התשלום בחנות היבואן הרשמי ותהנו מ-15% הנחה לכל מוצרי NANOLEAF ומשלוח חינם! לאתר היבואן - HTTPS://BIT.LY/3NHOICI


אהבתם את הסקירה והמדריך שלנו? הירשמו כמנויים לאתר או הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו






241 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page