מדריך וטיפים לשדרוג חווית הצפייה וחיבור לבית החכם
top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תOmri Alcobi

מדריך וטיפים לשדרוג חווית הצפייה וחיבור לבית החכם



זמן הצפייה הממוצע של הישראלי הממוצע בטלוויזיה ליום הוא כ-3 שעות ו44 דקות! משמע שיותר מ-10 שנים מחייכם אתם ככל הנראה תבלו מול טלוויזיה! אם זו לא סיבה מספיק טובה לשדרג את חוויית הצפייה אז אני לא יודע מה כן...

במדריך הבא אמליץ כיצד תוכלו לשדרג את חוויית הצפייה שלכם ולהפוך אותה לנוחה, חכמה ואיכותית יותר. בנוסף, אציג לכם מה הדברים הקריטים החשובים בעיני בכל מה שנוגע לטלוויזיה ובעצם לכל המדיה שלי.

לפני הכל, תבדקו את יציבות רשת האינטרנט שלכם. ביצועים נמוכים הם הרבה פעמים הסיבות ללמה הדברים לא עובדים כמו שצריך.

מה הדברים הקריטיים החשובים בעיניי כאשר אני משתמש בטלוויזיה:


1. שירותי מדיה - לי אישית מאוד חשוב שיהיה מגוון רחב של תוכן איכותי. בנוסף נדרש שתהיה אופציה לכתוביות וממשק בעברית לטובת השימוש של שאר בני הבית. נקודה נוספת חשובה בעייני הינה נוחות הגישה, אני רוצה שכל המדיה שלי (תמונות, סרטים מהמחשב, שירותי סטרימינג, מוזיקה וכ'ו) תהיה מרוכזת במקום אחד בצורה מסודרת ובגישה מכל מכשיר (טלוויזיה, סמארטפון, טאבלטים וכ'ו).

אני עובד עם השירותים הבאים:

· שירותי סטרימינג - Netflix וAmazon Prime - שניהם עם כתוביות בעברית ותוכן מגוון, מאפשרים חיבור מכל מכשיר שרוצים ומאפשרים תכנים לצפייה באיכות 4K. כגיבוי לעיתים רחוקות אני נעזר באתר Sdarot.tv. שירות מומלץ נוסף הוא דיסני פלוס, אבל יש לקחת בחשבון שהתוכן אינו מתורגם לעברית.

שירותי סטרימינג פופולריים

· רכזת מדיה - Plex, הפלטפורמה מרכזת את כל הסרטים והמדיה מהמחשבים בבית שלי במקום אחד ובצורה יפה ונוחה לשימוש ומאפשרת גישה כמעט מכל מכשיר – סטרימרים, טלוויזיה חכמה, פלאפון, טאבלט, קונסולת אקס בוקס, מחשב וכדומה. מה זה Plex?

פלקס היא פלטפורמה אשר מאפשרת לכם לרכז את כל המדיה שלכם במקום אחד. לפלקס יש אפליקציה לאנדרואיד וios וניתנת לתפעול מכל מכשיר. האפליקציה מתחברת לשרת מדיה כלשהו שעליו יש תכני וידאו/סאונד/תמונות (יכול להיות מחשב, NAS, כונן נייד מחובר לסטרימר וכ'ו) ומושכת ממנו את כל המדיה, אצלי למשל אני משתמש פשוט במחשב הביתי שלי. האפליקציה מסדרת את המדיה בצורה נוחה ופשוטה (דמוי תפריט של נטפליקס) תוך אפשרות להצמדת תרגום, דירוגי IMDB, תמונות, תקצירים, מידע על שחקנים וכ'ו

מסדר ומרכז את כל המדיה שיש על המחשב
דוגמא לערך המוסף שפלקס נותן לכל סרט שיש לכם על המחשב

· שידורי לווין - דוגמת יס או הוט, מיועד למי שצופה בטלוויזיה בשידור חי ושלא רוצה להיות תלוי באינטרנט. אמנם השירות יקר, אבל לטלוויזיה חיה וגיבוי במקרה של נפילת אינטרנט זה בהחלט עושה את העבודה.

· סטרימר - זהו למעשה רכיב קטן המתחבר בחיבור HDMI לטלוויזיה הישנה שלם ומאפשר לה לתפקד כמו טלוויזיה חכמה. בעזרת הסטרימר ניתן להוריד אפליקציות שימושיות ולשלוט בכל המדיה שיש לכם ישירות מהטלוויזיה (נטפליקס, פלקס, ספוטיפיי, יוטיוב, מאקו, רשת 13, כאן 11 וכדומה). עוד תוספת נחמדה היא שניתן להקרין את מסך הפלאפון שלכם על גבי הטלוויזיה. סטרימרים מומלצים בעיני הם Chromecast של גוגל וMi box s של שיאומי.

· טלוויזיה חכמה - הערך המוסף של טלוויזיה חכמה בבית הוא מעבר לשידורי מדיה. כמובן שניתן לרכז בטלוויזיה החכמה את כל המדיה שלנו במקום אחד כפי שעושה הסטרימר, אבל למי שיש בית חכם מבוסס Smartthings, ניתן לעשות דברים נוספים לדוגמא - קבלת התראות על פגישות ביומן על צג הטלוויזיה, צפייה ישירה מהמצלמות בבית על מסך הטלוויזיה וקבלת התראות על צלצול בפעמון הדלת. בנוסף, למי שיש סאונדבר תומך ניתן אף לקבל התראות מותאמות אישית על כל אירוע שמתרחש בביתכם. אצלי למשל שמגיע אירוע בלוח השנה שלי יש כריזה דרך הסאונדבר על האירוע ומוצגת לי התראה על צג הטלוויזיה. אני אישית ממליץ על סדרת הQ70 של סמסונג (גם עבור סאונדבר וגם עבור טלוויזיה), הם פשוט מצוינים, מתחברים בקלות לבית החכם ומאפשרים מגוון רחב של אוטומציות.


2. נוחות תפעול - אחד הדברים המרכזיים שחשובים בעיניי זה נוחות. שאתה צופה בטלוויזיה לא בא לך לזוז יותר מדי ואתה רוצה לשבת בנוחות. בשביל זה אני ממליץ על טלוויזיה חכמה שניתן לשלוט עליה בצורה קולית דרך העוזרות האישיות של גוגל ואמאזון או לשלוט דרך האפליקציה שמותקנת בטלפונים או בטאבלטים שלכם. בנוסף, רוב הטלוויזיות החכמות מגיעות היום עם שלט נוח, פשוט ואינטואיטיבי שמאפשר שליטה קלה על הטלוויזיה ללא צורך בכיוון ישיר מולה ומכיל כפתורי קיצור דרך לנטפליקס, אמאזון פריים ודפדפן אינטרנט.


3. איכות צפייה וסאונד - אני אישית חושב שאם אני מבלה הרבה זמן בצפייה בטלוויזיה אז זה משהו ששווה להשקיע בו. לכן בחרתי לרכוש טלוויזיית Samsung חכמה 65" המאובזרת בטכנולוגיית Qled (כנסו לביקורת המלאה). איכות הצפייה בהחלט יוצאת דופן. לשדרוג חוויית הסאונד אני ממליץ על סאונדבר, סאב ורמקולים של סמסונג. אמנם הם יקרים אך התמורה שווה את זה והממשק עם הבית החכם ומערכת Smartthings פשוט מצוין.

נקודה קריטית שהרבה מתעלמים ממנה היא מרחק הצפייה מהטלוויזיה. הקפידו לשבת במרחק מתאים או לרכוש טלוויזיה בגודל מתאים למרחק שלה ממיקום הצפייה. איך יודעים מה המרחק האידיאלי? מאוד פשוט, לכו לפי הכלל הבא:

חוויית הצפייה הטובה והמקיפה ביותר היא כאשר המסך תופס 40 מעלות משדה הראייה שלכם. ניתן לחשב שדה זה של מרחק תצוגה רק מידיעת גודל הטלוויזיה. כדי לקבל מרחק מתאים זה, הכפילו את גודל המסך ב-1.2. לכן עבור טלוויזיה בגודל 75 אינץ', פירושו שעליכם לשבת במרחק של 90 אינץ', או 2.3 מטרים ממנה.


4. חיבור לבית חכם - מי שהחליט להקפיץ את הבית שלו לשלב הבא והתחיל לרכוש מוצרי בית חכם, הטלוויזיה בהחלט מהווה חלק מרכזי בו. בעזרת החיבור של הטלוויזיה החכמה לSmartthings אני יכול לכבות את הטלוויזיה כאשר אני הולך לישון בצורה אוטומטית. ניתן בלחיצת כפתור להעביר את הבית ל"מצב סרט" - סגירת התאורה והווילונות החכמים והדלקת תאורת אווירה. בנוסף, בעזרת פעמון הדלת החכם שלי של חברת Ring (שגם הוא מתחבר לSmartthings) אני יכול לראות על גבי הטלוויזיה את שידור המצלמה כאשר מישהו מצלצל בפעמון. תוספת נחמדה היא חיבור הטלוויזיה לקבלת התראות ביומן, אני חיברתי את הג'ימייל האישי והאאוטלוק של העבודה וזה פשוט עובד נהדר וגורם לי לא לפספס שום אירוע. למי שיש סאונדבר תומך המחובר לבית החכם ניתן אף לכרוז אירועים ביומן ומשפטים מותאים אישית במסגרת אוטומציות מסוימות. כמובן שניתן דרך הטלוויזיה גם לשלוט על כל מוצרי הבית החכם באמצעות השלט ואפליקציית Smartthings שניתנת להורדה בטלוויזיות חכמות של סמסונג. בנוסף לכל זה, אפשר גם לשלוט על הטלוויזיה בעזרת העוזרות הקוליות של גוגל או אמאזון ולבצע פעולות בצורה קולית ללא צורך בשלט או אפליקציה כלשהי. למי שאינו רוצה לקנות טלוויזיה חכמה, אופציות נוספות הם לרכוש סטרימר או בקר אינפרא אדום.


פעמון רינג מתריע כאשר מזוהה צלצול בדלת

ממשק ההתראות עם הטלוויזיה החכמה שלכם

5. עיצוב ואווירה - לא נעים לשבת לראות סרט כאשר יש אור בחלל שפוגע בחוויית הצפייה. מה גם שחלק מהחוויה בלצפות בסרט זו האווירה המיוחדת. המלצה אישית שלי - חיבור סטריפ מנורות צבעוני לצידה האחורי של הטלוויזיה - לדוגמא יש את הסטריפ של חברת Yeelight המאפשר לשלוט בצבע ולבחור איזה צבע שנרצה, אני למשל משתמש באור כחול כהה בצפייה בסרט. אם ברשותכם מוצרי בית חכם מתאימים תוכלו בצמד מילים/בלחיצת כפתור לסגור את התאורה בבית, לסגור את הוילונות, להדליק את הרסיבר/קונסולת המשחק/טלוויזיה, להדליק תאורה אחורית לטלוויזיה ופשוט להתחיל להנות ברגע.



בא לכם שנשדרג אתכם? דברו איתנו ויחד ניצור לכם יחד את חוויית הצפייה המושלמת המתאימה לבית שלכם.


לסיוע, התקנה, שאלות נוספות וסתם לשתף את החוויה שלכם - כנסו לעמוד הפייסבוק שלנו.

735 צפיות0 תגובות
bottom of page